dinsdag 8 juli 2014

Champagney - Le Markstein 88 km

Het slechte weer heeft hier nu eindelijk ook toegeslagen. De hele dag druppelen, de ene keer harder de andere keer zachter en veel wind. De klim naar de Ballon d'Alsace was koud met veel wind en de laatste 5 km in de mist. Ik kan goed tegen de kou als ik strak naar boven rijdt en mijn warmte generatie de kou laat compenseren. Gelukkig is er een restaurant op de top waar ik snel warme kleren aan trok en een chocolat chaud nam (het lijkt wel wintersport). Na de afdaling in St. Maurice-sur-Moselle op bezoek bij een zus van onze oude overburen die hier samen met haar echtgenoot een paar gites voornamelijk voor wielrenners runt (zie http://www.lavieillecolonie.com). Lekker Hollands geluncht en daarna op naar de volgende Ballon. Het trok steeds meer open, de weg was droog dus ik nam de gok voor de klim naar de Grand Ballon d'Alsace omdat ik weet dat er een hotel op de top is. Helaas misgegokt, de laatste paar km's weer in de mist en het hotel was vol. Warm aankleden en doorfietsen want 6 km later op dezelfde hoogte op de kam in Le Markstein is nog een hotel. Deze hadden gelukkig nog wel plaats en nu zit ik hier op ruim 1200 meter in de mist met de verwarming aan om mijn kleren droog te krijgen. Het kan verkeren maar ik hoef nog maar minder dan 200 km om mijn 100 cols tocht te voltooien

Cols:
Col du Ballon d'Alsace
Col de Bussang
Col Amic/Grand Ballon d'Alsace

Geen opmerkingen:

Een reactie posten