dinsdag 1 juli 2014

Briançon - Lanslebourg - 113 km

Omdat ik toch al wakker was om afscheid van Richard te nemen (6:00 uur) even blijven dommelen tot het echt licht wat en op weg in mijn eentje. Het was nog steeds helder weer dus de vergezichten waren weer geweldig. In de middag betrok het zodat ik in hetzelfde dal eerst wind mee had en even later zwaar tegen. Het blijft onstabiel weer met kans op onweer dus om 15:30 vond ik het welletje tegen de zware windstoten in fietsen omdat ik ook nog wilde wassen. Lekker geouwehoerd met de hotelier die me er op wees dat er zelfs een hele club Zweedse fietsers in het hotel waren. Zweden in het hooggebergte heb ik nog nooit meegemaakt maar het karakteristieke zingende Scandinavische geluid naast mijn eettafel bevestigde dit.

Cols:
Col du Lautaret
Col du Galibier
Col du Telegraphe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten