vrijdag 27 juni 2014

Entrevaux - Isola 75 km

Na een goed ontbijt en een stukje langs de rivier de Var wacht ons het volgende hoogtepunt: de Gorges du Cians. Kilometer na kilometer aan beide kanten steile rotswanden met een prachtige rode kleur. Op sommige plaatsen moet het normale verkeer door nieuwe tunnels terwijl wij fietsers de oude weg, die spectaculair in de rots is uitgegraven naast de snel stromende rivier, alleen mochten gebruiken. Het onweer van gisteren had hier flink huisgehouden, zie foto hieronder. Natuurlijk zeer veel foto's gemaakt. Je bent intussen wel bijna in de Alpen dus meteen door klimmen naar de col op 1678 meter.
In de prachtige afdaling richting oosten (waar we lunchen in Roubion met spectaculair uitzicht over het dal) kom je uiteindelijk bijna bij de Italiaanse grens: rechtsaf naar Nice, het strand, de zee en de MediterranĂ©e of linksaf de hoge Alpen in. Wij kozen "natuurlijk" voor linksaf en na nog een aantal km's omhoog langs de rivier de TinĂ©e kwamen we aan bij Isola. Verder ging het niet omdat we dan meteen een van de hoogste collen van de hele tocht moesten doen: dat moet wachten tot morgen.