woensdag 27 juni 2012

Champlitte - Beaune 130 km 6:08 fietstijd

Met een grote boog westelijk om Dijon heen gaat de route over het Plateau de Langres naar de Bourgogne. Minder saai dan gisteren, het landschap gaat geleidelijk over van graan naar zonnebloemen en uiteindelijk naar wijngaarden. Bij Vernot moest ik even uit de broek om af te tappen op een, dacht ik, rustig weggetje. Komt er een Fransman op de fiets langs (ik had mijn broek net omhoog) en we beginnen een conversatie over van alles uitmondende in de EK perikelen van Frankrijk. Hij had een heel verhaal over dure over het paard getilde individualisten zoals Nasri en Benzema die geen teamplayers waren. Ik kom alleen maar knikken eendachtig de vergelijkbare situatie bij het NL elftal. Na een half uur moest ik er echt vandoor anders zou ik Beaune niet meer halen. 's Middags gaat het richting 35 graden dus ik doe het rustig aan. Een hotel in het centrum maakt het verkennen van Beaune gemakkelijk.

Geen cols vandaag alleen maar côtes waarvan 1 kreng van 10 km lang.

1 opmerking: