donderdag 28 juni 2012

Beaune - Cluny 100 km 5:13 fietstijd

De route begint met een gedeelte van de Route des Grandes Crus (Chassagne-Montraget, Santenay). Voor de rest een afwisseling van Chateaus en kleine plaatjes op heuvels. Onder normale omstandigheden een mooie route maar niet als het ver boven de 30 is met een hoge luchtvochtigheid. Niet mijn weer dus en ik moest terug naar mijn enigste mogelijkheid om te 'overleven': tempo omlaag en zorgen dat lijntje niet breekt. Gelukkig vertrok ik vroeg en hoefde minder ver dan normaal omdat ik persê Cluny wilde bezoeken. Ik ben blij dat ik het gedaan heb, het is een heel leuk plaatsje met veel historie. Cluny was een klooster waar nu het plaatsje omheen is gebouwd. Mijn hotel staat op de  ruïnes/fundamenten van de kloosterkerk, ik kan gezegend naar bed.

Cols:
Col de Brancion
Col de La Percée
Col des Quatre Vents

2 opmerkingen:

  1. Dat klinkt al helemaal niet zo veel meer hè?
    Ben blij dat je jezelf niet alleen maar aan het afpeigeren bent maar ook nog leuke dingen doet! Ga zo door..

    BeantwoordenVerwijderen